Wednesday, April 22, 2009

WELLCOME TO SK CHEROK PALOH


12 comments:

  1. Tahniah pada cikgu kerana telah berjaya membuat blog sk cherok paloh... Moga terus berjaya,, Saya juga sedang belajar cara membina blog sendiri.

    ReplyDelete
  2. I'm proud this is my school... TQ Cikgu Rosina & teachers...

    ReplyDelete
  3. teruskan meng'pos maklumat2 berkaitan Kg Cherok Paloh. Sekolah adalah tempat terbaik menyebarkan maklumat tentang KG Cherok Paloh di mata dunia.. ~ pemuda cherok paloh

    ReplyDelete
  4. terima kasih anjang kerana telah mmbuat blog ini...


    INDAH DAN MEGAH MU BERDIRI
    MENJADI LAMBANG KEBANGGAAN
    SEKOLAH KU YANG KU SAYANGI
    SEHINGGA AKHIR HAYAT KU
    PELAJARAN SULUH HIDUP KU
    ITULAH SLOGAN SEKOLAH KU
    MENJADIKAN INSAN SEJATI SEKOLAH KU S.K.C.P
    WAWASAN MATLAMAT KAMI
    KEARAH NEGARA MAJU
    BERUSAHA DAN BERBAKTI
    UNTUK MENCAPAI WAWASAN
    KEPADA PENDIDIK SEMUA
    JASAMU KAMI SANJUNGI
    MELAHIRKAN INSAN SEJATI
    SEKOLAH KU SKCP
    SEKOLAH KU SKCP
    SEKOLAH KU S.K.C.P

    smpai sekarang lagu ini masih ada lg dlm ingatan ku...aku tak akan lupa kan nya...terima kasih kepada semua guru-guru kerana telah mendidik aku mnjadi insan yang sempurna..expeceli cikgu Rosina kerana selama aku d sana (7 tahun termasuk tadika)beliau lah yang banyak menjadi guru kelasku...rasanya tidak boleh berpisah kami dgn beliau...banyak kenangan pahit manis bersamanya...terima kasih cikgu kerana mmdidik saya n kwan2 menjadi insan yang berguna...jasamu akan kami kenang smpai bila-bila...smoga cikgu sentiasa dirahmati dn bahagia d smping keluarga tersayang.
    buat teman2 (yang lahir tahun 1983) aku amat ridu kalian...teringat kisah bermain zero fon,cap kaki tiga(baling selipar)sementara menanti kelas tambahan bermula...rindu rasanya saat-saat kita mnjadi kanak-kanak...ingin sekali aku berjmpa dng kalian...walaupun rasanya kita semua sekampung,tp semua sudah berjaya dengan kerjaya sendiri...
    harap selepas mmbaca comment aku ini,kita dpt mnjalnkan hubungan yang dh lama terputus...
    oklah kita jumpa d lain waktu plak...
    miss u all....

    ReplyDelete
  5. Salam,Saya bekas pelajar SKCP 1971-1976, nak cari rakan sesekolah diserata tempat.Hubungi saya di 012-3702145 .Thanks pada yang buat blog ini.Harap dapat respon dari kengkawan..
    Anak Cherok Paloh di Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  6. http://skcherokpalohkuantan.blogspot.com/

    SILA MELAWAT KE BLOG BARU KAMI.....TQ

    ReplyDelete
  7. Nampak dah lama tak ada berita ni. OK saya mahu masuk campur untuk meriahkan blog SK CHEROK PALOH ini.

    11 Februari 2012, 9.30 pagi saya melawat SKCP. Bincang dengan GB dan GPK beberapa perkara untuk tingkatkan prestasi dan penerapan budaya membaca.Satu cara mudah untuk maju ialah meniru apa sekolah cemerlang telah lakukan.

    11 Februari 2012, 12.30th, saya dipanggil oleh KSN, Tan Sri Mohd Sidek. Pertemuan itu sungguh besar maknanya/ hasratnya/ maksudnya /harapannya. Saya sungguh tercabar untuk turut mainkan peranan membantu majukan pendidikan SKCP. Saya rasa cukuplah sekali saya dipanggil. Saya mesti mainkan peranan. Saya harap dapat sokongan.

    22 Februari 2012, 7pagi - 11.00pagi. GB dan tiga orang guru SKCP melawat SK Sentosa, Maran. Bermula dengan memantau perhimpunan membaca, taklimat hinggalah tengok bilik sains. Saya berharap SKCP telah dapat sesuatu untuk dipraktikkan di CP.

    27 Februari 2012, satu ujian khas BI dan Matematik utk tahun enam bagi SK C Paloh, SK Sentosa, SK Pesagi dan SK Convent CH. Melalui ujian ini bermulalah proses jalinan empat sekolah. SKP, SKS dan SKC sebelum ini tahun 2011 memang telah melaksanakan jalinan tiga penjuru. Tiga sekolah itu telah dicalonkan anugerah 'Baiah' tahun ini. Mulai tahun 2012 ini jalinan dibesarkan lagi menjadi empat penjuru. Saya fikir SKCP sangat elok berkawan dengan tiga sekolah itu.

    Kita mesti bergerak pantas dan ada inovasi untuk mengubah kebiasaan dan untuk bergerak maju macam orang lain. Semua ini bukan mustahil.

    ReplyDelete
  8. Tuan GB, Hjh Norsaha,
    Cuba aturkan satu hari sebelah ptg 2.30ptg, 5/3/2012 - 7/3/2012 saya nak jumpa semua guru dan staf sokongan SK Ceruk Paloh.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  9. 9/3/2012, ada perbincangan dgn guru dan pegawai ppd dan jpn. Bincang fasal keputusan ujian khas bi dan maths. nampak pencapaian matematik masih rendah, perlu adakan langkah drastik. Guru boleh belajar dari guru maths sk sentosa.

    ReplyDelete
  10. 11/3/2011, 3.30-5.00ptg di SK Sentosa.
    Diadakan majlis penyerahan anak angkat, enam orang murid SK C Paloh akan duduk di rumah keluarga angkat di Kg Sentosa. Mereka akan mengikuti sesi belajar di SK Sentosa hingga jumaat 16/3/2012. Terima kasih kepada Guru Besar, guru dan ibu bapa yang sanggup melaksanakan program ini.

    ReplyDelete
  11. Pelan Strategik memajukan sekolah
    1. Meriahkan pembelajaran murid, motivasi dengan cara bercampur gaul dengan murid yang lebih baik pencapaiannya.
    2. Memupuk budaya membaca.
    3. Tingkatkan kesedaran untuk kerja lebih kuat di kalangan guru.
    4. Tingkatkan tahap profesionalsme guru, contohnya belajar dari guru sekolah lain yang terbukti menghasilkan keputusan yang cemerlang.
    5. Libatkan komuniti/ ngo/ tokonh dan pakar-pakar.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  12. blog kami telah dipindah ke tapak yang baru....layari kami di tapak yang baru http://skcherokpalohkuantan.blogspot.com/

    ReplyDelete